Monday 14 November 2016

High heels or high hills?






Mogłabym nosić szpilki przez cały dzień, co dzień - nie powiedziała jeszcze żadna kobieta:).

Kilka dni temu pakowałam się na weekendowy wyjazd. Kiedy przyszło do spakowania obuwia, stanęłam przed szafką i się zastanowiłam: Myślę, że wezmę płaskie botki. Przecież mam zamiar trochę pochodzić i pozwiedzać... Ale zaraz naiwna myśl dołączyła: Hmm.. tylko, że spakowałam same sukienki i spódniczki, więc tylko obcasy sprawią, że moje nogi będą pięknie napięte, a pupa lekko uniesiona. No i przecież, przy moim 160cm wzroście nie chcę wyglądać jak kaczka, ale jak kobieta. Haha, bardzo śmieszne, nie ważne, pakuj płaskie.

Tak wygląda moje dziś, ale jeszcze kilka lat temu nie znaleźlibyście ani jednej płaskiej pary butów w mojej szafie. Bez problem maszerowałam całymi dniami na wysokich obcasach i lubowałam się w klikających odgłosach, któe wydawały. Zima i śnieg po kolona czy upalne lato. Nie miało to żadnego znaczenia. Odważnie i pewnie przechadzałam się w nich po pracy, zwiedzając miasta czy tak po prostu w drodze po zakupy:). I, o madonno, czułam się jak million dollarów:). Oczywiście, miałam kilka prób zakupu trochę niższego obuwia. Kończyło się to jednak parą następnych szpilek. Kupno płaskich butów, to przecież taka strata pieniędzy - myślałam sobie...

Moje chodzenie w chmurach trwało jeszcze kilka dobrych lat do momentu, kiedy po prostu nie mogłam. Moje stopy się zbuntowały i odmówily dalszego bólu. Bo, dziewczyny, bądźmy szczere. Które z nas tak naprawdę lubią chodzenie w butach na obcasach dłużej niż tylko na tzw. wejście, pamiątkową fotografię i kilka pierwszych tańców? Ile razy miałaś w torebce balerinki na zmianę " tak na wszelki wypadek" ? I ile razy ten moment " tak na wszelki wypadek" nadszedł już po pierwszej godzinie? :)

Nie, nie mówię, że noszenie wysokich obcasów jest czymś złym, a one same powinny byś spalone i zastąpione kapciuszkami. Uważam, że są wspaniałe. Magicznie naprężają i wydłużają nasze nogi, podnoszą nasze pośladki, sprawiają, że chodzimy z gracją i elegancją, lekko kręcąc biodrami. Potrafią uwolnić naszą kobiecość, seksapil i pewność siebie. I tak, owszem, sprawiają, że nie jeden mężczyzna odwróci za nami głowę. Tak jak mówiłam - są wspaniałe:).

I w dalszym ciągu je uwielbiam i noszę. Ale już w trochę mądrzejszy sposób. Wypróbowałam kilka małych trików, które pomogły mi w cieszeniu się wysokimi obcasami i fizycznie i psychicznie.

1. Bądź jak gwiazda: ubieraj płaskie obuwie w ciągu dnia a obcasy wieczorową porą. Czy widziałaś kiedyś aktorkę czy modelkę w jej mega super wysokich szpilkach w drodze na siłownię czy zakupy? Nie, one oszczędzają je (i swoje stopy również) na wielkie gale, Oscary czy inne bankiety. W naszym przypadku, możemy je założyć na randkę, do kina czy szaloną, taneczną noc.

2. 6 cm są tak samo sexy jak i 9 cm. Jeżeli lubisz ubierać obcasy do pracy lub podczas innych aktywności w ciągu normalnego dnia, proponuję zejście na troszkę niższe piętro:). Niedawno kupiłam parę botków na niższym, ale wciąż, obcasie. I czuję się równie wspaniale, ale bardziej wygodnie.

3. Stabilny słupek zamiast cienkiej szpilki. Są nie tylko bardziej wygodne i stabilne, ale również nie wpadają pomiędzy płyty chodnikowe.

4. Wypróbuj platformy. Dodadzą Ci nie tylko kilka dodatkowych centymetrów, ale są także łagodne dla stopy.

5. Poduszeczki żelowe. Jeżeli i tak decudujesz się na ultra wysokie obcasy, warto wypróbować poduszeczki żelowe umiejscowione tuż pod śródstopiem dla lepszej amortyzacji i przede wszystkim - przetrawania dnia czy wieczoru:).

A jakie są Wasze doświadczenia?




I could wear high heels all day, every day - said no women yet:).

A few days ago, I have been packing for the weekend away. I opened the closet with shoes and my first thought was - I will take my flat boots cause then I can walk all they long without pain. But then the crazy thought came along - Well... I am planning to wear skirts and dresses therefore high heels would make my legs longer and could lift my butt. And with my 160 cm high I don't want to look like a duck but a sophisticated woman. Damn it! Don't care. I need to be able to walk so I take flats.  

This is today, but a few years ago, I did not have a single pair of flat shoes in my closet. I was walking all day long in my heels, enjoying their little clicking noise. Winter and snow up till my knees or summer with 40 degree weather. It didn't matter. Bravery, I was wearing them to work, for sightseeing or even just to pick up some grocery from the shop. And, oh boy, I felt like a million $$$ :). I had good attempts though to get some flats anyway, however each time I wanted to do so, I ended up with another pair of high heels. It is just such a waste of money to buy normal shoes - I always said to myself...

I continued my walk in the clouds for a few good years until I couldn't any more. My feet refused to be in this pain for much longer because lets be honest girls - which of us enjoy, really enjoy wearing heels for more than just an entrance to the party, quick photographs and first few dances? How many times did you have ballerinas with you in the bag for ' just in case' ? And how many times this ' just in case' moment happened right after first hour?

I am not saying that high heels shoes are bad. No! They are simply fabulous. They are magically tightening our legs and butts, making us walk straight with grace, elegance and a hips swing. They empower our feminine side. They release our sexiness, confidence and energy. And yes, they make men turn their heads. Like I said - they are just fabulous.

I still love them and I still wear them. I am just a bit smarter about it. I learned a few tricks which helped me to enjoy wearing them - physically and mentally.

1. Be like models: wear flats during the day and high heels in the evening. Have you ever seen models or actors wearing their super skinny high heels during the day? No, they save them (and their feet) for an evening gala, Oscars or other events. Well, you can save them for date with your other half, cinema with friends or dancing night.

2. 6cm is as sexy as 9 or 10 cm. If you deciding to wear high heels also to work or another daily activities, you might want to come to a bit lower etage. I bought a few pairs with 6cm heels and I feel as great as before, but more comfortable.

3. Stable block high heel rather than super skinny ones. They are not only more comfortable and stable but they also don't get stuck between the bricks on the street.

4. Platform shoes. They give you this extra few centimetres you wanted but are gentle for your feet.

5. Gel pillows. If you, nevertheless, decided to go with extra high and super sexy heels, gel pillows for the middle part of you foot can help you to go through the day or night.

And what is your experience?









No comments:

Post a Comment